Makeup

Jag använder Isadora Hydralight foundution som bas och använder en foundutionborste för jämnt resultat, sen lägger jag på Maxfactor Cremepuff puder för att matta ned och stabilisera basen. Efter det målar jag en linje längs med den övre ögonfransraden med Isadora waterproof eyeliner, hur tjock jag gör den beror på om det är till vardags eller fest. Brukar dra ut linjen lite längre än ögat och måla den spetsig, man får sexigare look om ögonen då. Sen böjer jag mina ögonfransar med en ögonfransböjare så de blir lite flirtiga och ser längre ut, och målar därefter på med False Lash Effect Fusion mascara på både övre och nedre ögonfransraden. Jag brukar måla ganska mycket så ögonfransarna blir tjocka och markerar ögonen, fått många komplimanger för mina ögon så jag framhäver de gärna! Jag färgar mina ögonbryn för jag tycker det ser så "dit-klistrat" ut när man målar de, naturligt är bra och dessutom slipper man måla de varje dag. Sen om jag vill och känner för att vara lite rödrosig om kinderna lägger jag försiktigt H&M's egna rouge på kindbenen, som också gör att kindbenen lyfts fram! Sen voilá, färdig!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback