Min hårhistoria

Färgade håret för första gången i 4an och då färgade jag brunrött underhår till skolavslutningen, sen gick allt bara utför.. Färgade håret svart i 5an och ett tag senare klippte jag av håret till nacken?! I 6an sen blev jag blond igen och ångrade att jag klippte av det, så då började jag spara ut det igen. När jag började 7an så färgade jag håret brunt och snart mörkbrunt. Sen i slutet på sommaren innan 8an gjorde jag ett försök till att bli blond igen men efter att bara gått i 8an nån månad färgade jag håret mörkbrunt igen och sen var jag äntligen på god väg att få långt hår igen! På våren i 8an så blev jag blond igen och håret blev kort igen, sen i början på 9an så blev jag brunhårig igen och håret var kortfarande kort. Då köpte jag även mitt första löshår och sen dess tills förra vintern/våren har jag varit mörk/svarthårig.
 
Jag slutade använda löshår när jag blev rödhårig för då hade jag fått riktigt långt hår faktiskt, klippte mig i maj och frisören sa att mitt hår hade klarat avfärgningarna väldigt bra så jag behövde inte klippa mycket alls. Färgade svart igen inte långt efter och när jag klippte mig igen i somras och höstas fick jag klippa av minst 5cm båda gångerna för att det var så slitet.. Fattar inte att jag sumpa det när det faktiskt gick bra igen?! Får testa på ricinolja igen och hårkontroll och får inte slarva för då kanske det växer ut snabbt igen. Hoppas i alla fall på långt hår till sommaren! Har ingen bild på mitt hårs längd nu men fixar det när ricinoljan kommit. 
 
Sommaren mellan 7an och 8an (2010).
 
Slutet på 9an (2011)- svarthårig och med första riktiga löshåret.
 
Vintern 2013 (2an på gymnasiet) - utan löshår och långt började det bli med!!
 
Våren 2013 (2an på gymnasiet).



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback