Peppino

Hejsan! Igår så red jag som sagt Pipen igen och då red jag ut, både skrittade och travade och det gick bra! Han är väldigt tittig men det blir kul med lite utmaning, han har väldigt mjuk trav för övrigt och han är väldigt samarbetsvillig om man bara får han att fokusera på rätt sak! På måndag ska jag tillbaka för att rida igen och då ska jag få pröva galopp med, känns skönt att ta det lugnt och lära känna honom ordentligt innan då han inte är en Nordman direkt hihi. 
 
Var ju på Evidensia idag och det gick faktiskt bra, båda bakbenen hade svarat väldigt bra på första behandlingen och även höger fram (som förmodligen bara var överansträngt) men vänster fram var fortfarande inte helt bra, kanske hade blivit bättre med 1 grad, och han hade ju en 2-3 gradig hälta på en skala av 5 på alla ben vid första veterinärbesöket. Sen är han ju gammal så han fick inte helt godkänt på böjproven men annars såg det bra ut, förutom höger fram då. Så veterinären gjorde en andra behandling med kortison i alla 4 ben, sen ska vi tillbaka den 18 juli och jag håller alla tummar och tår för att han ska ha svarat bra på andra behandlingen!!
Nu ska jag åka till min pojkvän och mysa för i helgen blir det röj, pusshejj!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback